Skip links

O nama

POVIJEST AUTO KLUBA

Auto klub „CroDakarTeam“ osnovan je 2001. godine sa samo jednim ciljem, nastupiti na Rallyju Dakar i naravno doći do kraja, u Dakar. Da bi se to postiglo trebalo je posložiti puno kockica, no temelji su postavljeni i klub već godinama uspijeva nastupati na ovom najvećem, najtežem, najspektakularnijem i najgledanijem auto-moto natjecanju u svijetu.

Prvu hrvatsku posadu na Dakar rallyju činili su začetnik ideje, vozač Zvonimir Martinčević i suvozač-navigator Marin Frčko. Prvi nastup bio je 2002. godine sa startom u malom francuskom gradiću Arrasu, s Land Roverom koji je pripremljen u vlastitoj garaži i koji je izdržao 6 etapa tj. skoro 4000 kilometara. Kvar na upravljačkom mehanizmu bio je prevelik da bi ga bez pomoći asisistentske ekipe i mehaničara sami otklonili, pa je prvi nastup završen iza Velikog Atlasa u Maroku u mjestu Quazzazate.

Dakar 2002.

Dvije godine kasnije posada Martinčević-Frčko prema Dakru je krenula iz Clermont-Ferranda u Francuskoj s novim automobilom. Kratka Toyota Land Cruiser kupljena je od jedne litvanske posade i nastupila je prije toga na dvije dakarske utrke. Nastup na Dakru 2004. obilježio je događaj u 7. etapi utrke kad je posada priskočila u pomoć nastradaloj mehaničarskoj ekipi iz Nizozemske i spasila ih od najgoreg u pustinji. Za taj čin posada je nagrađena Trofejem Fair play Sportskog tjednika i SN za 2004. godinu. Na žalost u Dakar, posada je stigla s danom kašnjenja i nije uvrštena u rezultat.

Dakar 2004.

2005. godine zatvorena je financijska konstrukcija. Sponzori su prepoznali događaj i nadljudske napore posade koja je te godine odlučila stići do kraja. Marinčević i Frčko te su godine nastupili u novoj Toyoti Land Cruiser u ekipi Toyote France s osiguranom asistentskom ekipom. Nakon starta u Barceloni i prijeđenih 10000 kilometara (kroz veliku pješćanu oluju) popeli su se na dakarsko postolje 16. siječnja 2005. godine. Dakar je osvojen.

Dakar 2005.

Slijedeće, 2006. godine cilj je pomaknut. Težilo se završavanju Dakra i plasman u prvih 50. Četvrti Dakar posade Martinčević-Frčko odisao je optimizmom na startu u Lisabonu. No okolnosti na stazi i jedna pješćana dina u sedmoj etapi utrke uništili su auto i optimizam ekipe u tom četvrtom nastupu.

Dakar 2006.

Zvonimir Martinčević napustio je CroDakarTeam i klub je 2007. godine oformio novu rally posadu u sastavu Goran Francetić – Marin Frčko koja je te godine nastupila na utrci Svjetskog prvenstva u rallyju (WRC) na Novom Zelandu. Prva hrvatska ekipa na nastupu Svjetskog prvenstva u rallyju na južnoj zemljinoj strani. Rally je završen na 57. mjestu i s osvojenim 1. mjestom u kategoriji neprioritetnih vozača.

WRC New Zeland – 2007.

CroDakarTeam nije odustajao od nastupa na dakarskom rallyju, pa je nakon odgađanja Rallyja Dakar 2008. godine odlučio nastupiti na dvjema utrkama iz Dakar serije. Prvu utrku u travnju 2008. godine vozili su Daniel Šaškin i Marin Frčko u Opel Antari mađarske ekipe SalayDakarTeam. Rally se vozio u Mađarskoj i Rumunjskoj 8 dana. Posada je završila rally na 46. mjestu uz mnogo pehova. No u nekim etapama uspješno se nosila s iskusnijim ekipama i postizala plasmane oko dvadesete pozicije. U rujnu te godine na PAX rallyju u Portugalu nastupila je posada u sastavu Daniel Šaškin i Damir Bruner, te se uigravala za Dakar rally 2009.

CER 2008.

Nakon tri godine stanke, Hrvatska je 2009. godine opet imala posadu na Rallyju Dakar, a za CroDakarTeam u Argetini i Čileu vozili su Daniel Šaškin i Damir Bruner. Vozili su Opel Antaru pripremljenu od SalayDakarTeama i uz njihovu asistentsku pomoć. Na žalost automobil nije izdržao surovu argentinsku stazu, pa su morali odustati nakon šeste etape i 3000 kilometara utrke.

Dakar 2009.

Posada je zaražena dakarskim virusom i priprema se za nastupe na Dakru u slijedećih nekoliko godina. Prošlo je deset godina i CroDakarTeam posada u sastavu Daniel Šaškin – Saša Bitterman 2019. krenula je prema Limi u Peruu i novom dakarskom izazovu. 100% Dakar, 100% Peru i pješćane dine južnoameričke pustinje bile su novi izazov. U sastavu francuske ekipe BBR pojačani dragim slovenskim prijateljem i vrhunskim mehaničarem Darkom Peljhanom nakon 11 uzbudljivih dana Cad Am-ov Meverick X3, s hrvatskom zastavom na krovu, prošao je ciljnu rampu kao 35. u ukupnom poretku i četvrti u klasi. Najbolji rezultat hrvatskih posada ikad i veliki izazov svima koji ovo žele nadmašiti.

WRC CROATIA RALLY

2021.

2021. Nakon osam godina lobiranja uspjeli smo dobiti organizaciju najvećeg automobilističkognatjecanja na Svijetu poslije F1. U Zagrebu starta WRC Croatia rally. Veliki je to uspjeh jer ima samo13 utrka u Svijetu i to je natjecanje koje prati više od osam stotina milijuna ljudi, a TV slika ide u 150 zemalja. To je najveći i najgledaniji događaj koji je došao u Hrvatsku od osamostaljenja. Izuzetno smo ponosni što sudjelujemou organizaciji ovako velikog događaja kao nositelj projekta 2022.

Croatia Rally 2021.

2022.

WRC je i dalje u Hrvatskoj. Organizacija projekta nakon prošlogodišnje premijere bez gledatelja zbog Corone, nastavlja se s gledateljima duž 300 kilometara brzinskih ispita. Preko 310 000 ljudi pratilo je uz stazu ovogodišnje natjecanje koje je proteklo u navijanju i podršci najboljim vozačima današnjice.

Croatia Rally 2022.

2023.

Po treći puta CroDakarTeam sudjeluje u organizaciji najvećeg spektakla u Hrvatskoj. WRC Croatia rally sada je već redovito u kalendaru Svjetske automobilističke organizacije (FIA-e) i ove godine očekujemo rekordan posjet ovom automobilističkom spektaklu.

Croatia Rally 2023.

Explore
Drag